Jalkaongelmat – Alaraajatutkimus

Alaraajatutkimuksessa fysioterapeutti suorittaa alaraaja-analyysin, jolla testataan jalkaterän, nilkan, polven ja lonkan liikeradat. Samalla tarkistetaan nivelsiteiden stabiliteetti / tukevuus sekä alaraajojen ja selän yhteistoiminta.

Tehdyn analyysin perusteella fysioterapeutti saa tarpeelliset tiedot alaraajojen ongelmista ja voi tarvittaessa muotoilla asiakkaalle mahdollisimman yksilölliset pohjalliset.

Pohjalliset korjaavat jalkojen virheasentoa

Korjaamalla jalkojen virheasentoa pohjallisilla, kipu yleensä lievittyy ja lihasten toimintakyky paranee.

Volaris Fysioterapia on Footbalance Medical pohjallisten jälleenmyyjä

footbalance-m-2230-blue

footbalance-m-1220-pink

Pohjalliset muotoillaan jalan ollessa suorassa asennossa. Lisäksi niihin rakennetaan tarpeen mukaan pehmusteet ja yksilölliset kiilaukset ohjaamaan alaraajojen toimintaa kohti keskiasentoa ja luonnollista liikettä.

Jopa 45-50% suomalaisista kärsii jalkojen virheasennoista

Jalkojen virheasennot ovat yleisiä ja niistä kärsii jopa 45-50% suomalaisista. Virheasennot ovat perinnöllisiä tai syntyneet ajan myötä. Kovat tasaiset alustat ja jalkineet passivoivat jalkaterämme lihaksia, joiden tehtävä on tukea kaaria ja pitää jalka oikeassa asennossa.

virheasento-jalan

Kuva osoittaa ylipronaation vaikutukset kehossasi. Tukemalla jalka oikeaan asentoon koko kehon linjaus paranee, kivut vähenevät ja keho alkaa toimia oikein

Kun tulet lääkärin lähetteellä, Kela korvaa osan kustannuksista

Hoito-ohjelma saattaa sisältää myös manuaalista käsittelyä, erilaisia kivunhoitoja sekä yksilöllisen kuntoutusohjelman ja seurantaohjelman.

Kun alaraajatutkimukseen tullaan lääkärin lähetteellä, kuuluvat tutkimukset ja hoito Kelan korvauksen piiriin!